Faq - ConsumentenvragenJe vraag:
1. Ik heb een klacht over mijn schoenmaker, waar kan ik terecht?2. Kan er in laarzen waar geen rits in zit, een rits gezet worden?3. Bestaan er leveringsvoorwaarden voor de schoenmakerij?4. Waar vind ik adressen voor leveranciers in de schoenmakerij?5. Hoe kun je het beste schoenen poetsen?6. Hoe verwijder je een verkeerde kleur schoenpoets?7. Hoe verf je leren schoenen?8. Wat kun je doen tegen afgevende schoenen?Antwoorden:1. Ik heb een klacht over mijn schoenmaker, waar kan ik terecht?De eerste stap bij een klacht is terug gaan naar uw Schoenmaker. Meestal komt u er gezamenlijk wel uit. Als dat niet het geval is hebben wij daarna de volgende procedure: De Nederlandse Schoenmakers Vereniging heeft een klachtencommissie, de klachtencommissie Schoenmakerij. Alle leden van de vereniging zijn verplicht zich aan de uitspraak van deze commissie te houden. Onderstaand de relevante tekst uit ons Huishoudelijk Reglement: Artikel F1 Elk lid is gehouden zich neer te leggen bij het advies van de klachtencommissie, zoals gesteld in de Schoenmakersvoorwaarden. Artikel F2 Een klacht dient nadat de klant en de schoenmaker er zelf niet uitkomen uiterlijk 30 dagen na factuurdatum te worden ingediend bij de klachtencommissie conform artikel 4.4 van de Schoenmakersvoorwaarden. Artikel F3 Voor het in behandeling nemen van een klacht door de klachtencommissie dient degene die de klacht indient eerst een bedrag van € 20,= te betalen aan de Nederlandse Schoenmakers Vereniging t.n.v. de klachtencommissie. Als degene die de klacht indient in zijn gelijk wordt gesteld zal het bedrag € 20,= weer terug worden gestort. Artikel F4 Voor het in behandeling nemen van de klacht dienen de betreffende schoenen met schriftelijke omschrijving en betalingsbewijs van de aankoop te worden ingediend bij de klachtencommissie. Artikel F5 Vervolgens wordt er wederhoor toegepast. De schoenmaker wordt schriftelijk verzocht binnen 14 dagen te reageren. Artikel F6 Beide versies worden verzameld en de klachtencommissie wordt bijeengeroepen. De klachten in een periode van 4 weken worden verzameld. Artikel F7 De klachtencommissie bestaat uit twee leden en één reserve lid. Artikel F8 De klachtencommissie beoordeelt de klacht uitsluitend technisch. Voor de Schoenmakersvoorwaarden kunt u hier klikken. 2. Kan er in laarzen waar geen rits in zit, een rits gezet worden?Meestal is dit mogelijk aan de binnenzijde van de laars. Als dit aan de achterzijde van de laars gebeurt, verliest de laars echter vaak stevigheid. Onze leden geven u graag een eerlijk advies. Laat uw laarzen daarom zien aan één van onze leden bij u in de buurt. Zij vertellen u wat er in uw geval mogelijk is en of dat voldoet aan uw verwachtingen. Doet uw schoenmaker het niet? Dan verwijst hij u graag door naar een collega die deze reparatie wel uitvoert. Voor een overzicht van onze leden kunt u hier klikken.
3. Bestaan er leveringsvoorwaarden voor de schoenmakerij?Voor alle leden van de Nederlandse Schoenmakers Vereniging gelden de Schoenmakersvoorwaarden. Klik hier om ze te bekijken.
4. Waar vind ik adressen voor leveranciers in de schoenmakerij?Onder het kopje link op de groene balk bovenaan op onze website vindt u de adressen van (bijna) alle leveranciers voor de schoenmakerij
5. Hoe kun je het beste schoenen poetsen?Deze en 19 andere vragen kunt u vinden onder onze onderhoudstips met dank aan Schoenmaker.com.
6. Hoe verwijder je een verkeerde kleur schoenpoets?Deze en 19 andere vragen kunt u vinden onder onze onderhoudstips met dank aan Schoenmaker.com
7. Hoe verf je leren schoenen?Deze en 19 andere vragen kunt u vinden onder onze onderhoudstips met dank aan Schoenmaker.com
8. Wat kun je doen tegen afgevende schoenen?Deze en 19 andere vragen kunt u vinden onder onze onderhoudstips met dank aan Schoenmaker.com. |
SecretariaatHavenstraat 41 A 1736 KD Zijdewind T 0226 - 423 685
Volg ons ook op
| Locatie
Zoeken | Snel naar | |