Ambachtelijke vakkennis is cruciaal voor de toekomst van Nederland. Dat is de boodschap waarmee Ambachtelijk Vakmanschap Nederland (AVN) naar buiten treed. Hoofddoel is bij een breed publiek aanzien creëren voor de waarde van ambachtelijk vakmanschap. Dit is een primeur: het is voor het eerst dat ambachtelijk vakmanschap centraal staat in een landelijke mediacampagne.
De letter A staat in de campagne centraal: De A van Ambachtelijk Vakmanschap staat voor A-kwaliteit, Authentiek, van Alle tijden, Aandachtig en Altijd Anders. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau KesselsKramer en stelt drie ambachtsmensen centraal: smeedkunstenaar Annelied van Dijk, schoenmaker Edgar Caufijn en glazenier Tiara Roquas. In de campagne creëren zij ieder vanuit hun eigen ambacht de A. Zo laten zij zien dat hun werk tot de A-selectie behoort en demonstreren ze hun meesterschap.
Als AVN maken zij zich sterk voor de grote waarde van ambachtelijk vakmanschap, deze kennis is onontbeerlijk voor het behouden en versterken van ons cultureel erfgoed en voor duurzame innovatie. Met ‘Gemaakt voor de toekomst’ spreken we onze steun uit voor makers en hopen we ook een nieuwe generatie te bereiken.