De mode-industrie buit arbeiders uit en ruïneert de planeet. Uitverkoop, kerstvakantie 2022: we struinen internet af en lopen door de winkelstraten. We worden naar die aanbiedingen getrokken. Heb je echt iets nodig? Waarschijnlijk niet. Waarom je toch wat wilt kopen? De lage prijs. Het verlangen naar nieuwe dingen - nieuwe schoenen. Dat alles voor een systeem van fast fashion: zoveel mogelijk (ver)kopen tegen zo laag mogelijke prijzen. Was het vroeger normaal om twee à vier collecties per jaar te produceren, nu komen ketens elke week met nieuwe items. Van ontwerp tot winkel: het duurt soms maar een paar weken, zodat wij maar blijven kopen. Je kunt begrijpen dat de kwaliteit flink te lijden heeft onder de kwantiteit.
De Campagne is mede mogelijk gemaakt door:
Nederlandse Schoenmakers Vereniging , SMW Holland , Dumco . Schins Leder , Oomens Lederhandel , Jan van Velden & co. b.v., Seelen De Nieuwe Lederhandel Moordrecht , H.Cillekens & Zn. . Silca Spa , Power schoenmachines / DSS Holland B.V. , Floris van Bommel GEN Promotion Oupro Media Fossa Media printed products