De branche signaleert dat de kwaliteit van het materiaal van schoenen al tijden terug loopt. Dat is voor een duurzame wereld niet de oplossing. De maatschappij is koopverslaafd. We kopen liever voor een paar tientjes een paar schoenen, die vervolgens door de kwaliteit van het materiaal niet te herstellen zijn, dan dat we investeren in een duurder paar van goed kwaliteitsmateriaal. Reparatie lijkt duur, maar dat is het niet. Het is uit balans. Investeer in kwaliteit, zodat je langer kan genieten van jouw investering. De schoenmaker is waardevol, zeker als we naar een circulaire en duurzame wereld willen.
De Campagne is mede mogelijk gemaakt door:
Nederlandse Schoenmakers Vereniging , SMW Holland , Dumco . Schins Leder , Oomens Lederhandel , Jan van Velden & co. b.v., Seelen De Nieuwe Lederhandel Moordrecht , H.Cillekens & Zn. . Silca Spa , Power schoenmachines / DSS Holland B.V. , Floris van Bommel GEN Promotion Oupro Media Fossa Media printed products