De Schoenmakerij verdient bij de consument een betere bekendheid. Veel consumenten weten helaas nog niet dat alle schoenen het verdienen om gerepareerd te worden. En dat het bovendien een duurzaam alternatief is voor het kopen van nieuw schoeisel. Er verdwijnt nog veel te veel in de afvalbak.
In het verleden werd er vanuit de collectieve bestemmingsheffing van het Hoofdbedrijfschap Ambachten een collectieve reclamecampagne gevoerd waar dus ALLE schoenmakers aan mee betaalden. Door het verdwijnen van het Hoofdbedrijfschap Ambachten en daarmee de bestemmingsheffing was het niet eenvoudig meer om op een collectieve wijze reclame te voeren.
Sindsdien voert de Nederlandse Schoenmakers Vereniging een campagne richting de consument en ook het Schoenmakersgilde heeft een campagne die wijst op de voordelen van het Schoenmakersgilde. Natuurlijk hebben ook onze diverse leveranciers regelmatig reclame uitingen die gebruikt kunnen worden richting de consument.
Het Schoenmakersgilde heeft bij het begin van een nieuwe campagne een aantal schoenmakers benaderd om mee te denken. Daar kwam uit naar voren dat het heel mooi zou zijn om zoveel mogelijk partijen binnen de schoenmakerij bij elkaar te brengen. En te kijken of er draagvlak zou zijn om gezamenlijk aan een campagne te werken. Zodat de impact wellicht groter zal zijn.
Op 14 maart werd hiervoor een eerste bijeenkomst gehouden. Een inspirerende bijeenkomst. De Nederlandse Schoenmakers Vereniging gaat uiteraard mee werken. En ook de leveranciers Dumco, Jan van Velden & Co, Oomens Lederhandel, Schins Leder, Seelen de Nieuwe lederhandel en SMW Holland gaan een bijdrage leveren aan de campagne.
Ondernemen doe je samen! Doet u straks ook mee?
Wordt vervolgd ........