Storingen in de pinketen komen gelukkig zelden voor. Maar het kan gebeuren dat het pinverkeer even niet beschikbaar is. Gepland (onderhoud) of ongepland (verstoring).
Er zijn storingen waar u als ondernemer zelf niets aan kunt doen. Deze storingen hebben vaak een landelijke impact, of raken een groot aantal pinterminals.
De meeste storingen zijn lokaal, of hebben een oorzaak niet ver van uw onderneming. Uw eigen betaalautomaat is defect, uw lokale verbinding ligt eruit, uw aansluiting (router/modem) werkt niet meer of u heeft een stroomonderbreking. Controleer bij een storing eerst of de oorzaak bij uw eigen onderneming ligt.
Zorg voor zo min mogelijk hinder
U kunt zorgen dat uw onderneming zo min mogelijk hinder ondervindt van een storing. Weet u hoe u verstoringen zoveel mogelijk kunt voorkomen (https://www.pin.nl/ondernemer/storingen/voorkomen/), welke maatregelen u van tevoren kunt treffen voor het geval er een storing komt, of wat u kunt doen als er een storing is (https://www.pin.nl/ondernemer/storingen/bij-storingen/)?
Hoe korter de storing duurt, hoe beter. Als klanten niet bij u kunnen pinnen mist u immers omzet.
Bron: Pin.nl (https://www.pin.nl/ondernemer/storingen/)